הכיסוי לאבדן כושר עבודה זה אולי הכיסוי החשוב ביותר שיש , היכולת לקבל הכנסה במקרה שאני לא יכול לעבוד בגלל פציעה או מחלה. יש מסלולי ביטוח שונים , חשוב מאד לוודא שיש לנו כיסוי לאבדן כושר עבודה על 75 אחוז מהשכר ושלא נתקענו במסלול ביטוחי אחר. מי שהכנסתו לפי שכר בסיס ותוספות כמו שעות נוספות דוגמת אחיות או עובדים במשמרות או מתוגמלים לפי מכירות, חייבים לוודא שיש להם כיסוי לאבדן כושר עבודה לפי השכר האמיתי בפועל ולא רק לפי שכר בסיס. יש גם שמרוויחים מעל השכר הממוצע במשק והמעסיק עוצר את ההפקדות לפי אותו שכר ממוצע לפי חובתו, גם שם לוודא שיש כיסוי לאבדן כושר עבודה.

ההגדרה לאבדן כושר עבודה לפעמים מעורפלת , אם אני לא יכול לעבוד בעמידה אז אולי אני יכול לעבוד בישיבה? בטוח שחברות הביטוח לא ממהרות לשלם ומחפשות אלטרנטיבות אחרות לעבודה. הגדרת הנכות בקרן פנסיה "אינו מסוגל לעבוד בעבודתו או בכל עבודה אחרת המתאימה לו לפי השכלתו, הכשרתו או ניסיונו"  הגדרה שנתונה לפרשנות.

ובכל זאת אפשר לשפר את הגדרת הכיסוי של אבדן כושר העבודה להגדרה עיסוקית במקצועות הנחשבים "צווארון לבן" וזאת דרך מוצר שנקרא מטריה ביטוחית לקרן פנסיה, שם באופן פרטי אני משפר את הכיסוי להגדרת אובדן כושר עבודה.