אצל משפחה ממוצעת יש מספר לא קטן של פוליסות ביטוח, דרך מקום העבודה של אחד מבני הזוג, לפעמים לשניהם. פוליסות משלימות של קופת החולים. פוליסות ביטוח פרטיות, וכל אלה בכמה חברות שונות.

יש צורך לבדוק שאין כפל ביטוחי, לעשות ברור צרכים, מה מעניין את המשפחה, מה התקציב, לעשות סדרי עדיפויות, מה חשוב, מה חסר, ועל מה אפשר לוותר.

אז מה עושים?

קודם כל צריך לבדוק מה כבר יש לנו, לאסוף את המידע. סוכן טוב יציג בפני המשפחה את הקיים, יוודא את סדרי עדיפות יחד עם המשפחה, לפי כיסויים ועלות. ובדיקת חלופות.

שכירים, ועצמאים שלהם מוצרים פנסיונים, מבוטחים ברוב מוחלט של המקרים באבדן כושר עבודה וכנראה גם בביטוח חיים או קצבת שארים חודשית.
סוכן ביטוח אשר מבין גם בפנסיוני בצורה מקצועית, יידע להבין מה הכיסויים דרך המוצרים הפנסיונים, כדי לתת חוות דעת כוללת.

למשפחות שנטלו משכנתא יש גם באופן טבעי ביטוח חיים לטובת המשכנתא.
ולכן צריך לדאוג לביטוחים להם אנחנו לא מכוסים.

ישנן פוליסות עם פרמיה קבועה, כך שעם השוואה נכונה של המחירים כיום, על איכות ומחיר הפוליסה, אפשר לקבע את הזכויות ולקבע את המחיר שנים קדימה. יש פוליסות אשר להן פרמיה משתנה שעולה עם הגיל. עם השנים המחיר יכול לקפוץ בצורה משמעותית, כדאי לקחת בחשבון מעכשיו את המחיר העתידי כחלק מתיכנון נכון של ההוצאות.

יש פוליסות ישנות שלא נרצה לקלקל, לא ניגע בהן. חשוב לדעת שפוליסות בריאות דווקא כן כדאי לבדוק. פוליסות לפני רפורמת 2016 נשחקות עם השנים מכיוון שפוליסה זה חוזה סגור וההגדרות נקבעות בעת הכניסה לביטוח. כבר היום פוליסות משנת 2007 נחשבות בעייתיות. פוליסות חדשות מתעדכנות ומתחדשות אוטומטית כל שנתיים לפי הרגולציה. בדיקה ובחירה נכונה של הכיסויים כיום, יחסוך לנו התעסקות עתידית, עם פוליסות מתחדשות כל שנתיים ומתעדכנות אוטומטית לפי התפתחות הרפואה.

צריך לבחור סוכן ביטוח הרואה את התמונה הכוללת, פנסיונית ופרט, ולא רק מוצר ספציפי, אשר עובד עם כל החברות במשק די לעשות סקר שוק בין איכות הפוליסות ומחירן.

בחינה של הקיים קודם כל, בדיקת צרכים אישית, תקציב, סדר עדיפויות שעושים יחד. תיכנון עם חלוקת הסיכונים המתחשב בכיסויים, עלויות ופרמיות עתידיות, השוואה בין כמה חברות כיסוי ומחיר. .